Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erbjudande om gruppköp av Road & Track från Öhlins

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Anders Manley Visa inlägg
    Kanske gjorde Gött med att jag la in mitt omdöme med bilder
    Dina bilder gav ett visst ha-begär!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    MX-5 ND RF Launch Edition
    Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

Comment

12 set beställda hittills. Drygt tre timmar kvar innan beställningsblocket stängs. Passa på detta engångserbjudande.
      Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
      YouTube

Comment

Hej Magnus, hur går vi vidare nu? Skall jag beställa coilsen själv och åberopa någon beställningsreferens?
        Mvh//Magnus Bugge
        NB 1.8 -98 Röd. Rotrex 30-74, ME221, Simons dubbelpipa , Öhlins R & T, Wilwood 4 piston brake kit, short shift, Exedy stage 1, ​GC Fabrication båge, IL´s motorfästen, IL´s modifierade D-shape ratt, Skidnation coolant reroute, skinnstolar från NBFL.....
        SAAB 9-5 2,3 T

Comment

Ursprungligen postat av Magnus Bugge Visa inlägg
          Hej Magnus, hur går vi vidare nu? Skall jag beställa coilsen själv och åberopa någon beställningsreferens?
          Mvh//Magnus Bugge
          Nej Öhlins behandlar beställningen ni gjorde via mig. Mer information kommer när det finns.
          Eftersom din bil är sönderskruvad kan du väl uppskatta hur lång förlängningsvire som behövs för att komma åt justerskruvarna.

Sent from my iPhone
          Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
          YouTube

Comment

Jajjemen...25-30 cm bör förlängningen vara.
            NB 1.8 -98 Röd. Rotrex 30-74, ME221, Simons dubbelpipa , Öhlins R & T, Wilwood 4 piston brake kit, short shift, Exedy stage 1, ​GC Fabrication båge, IL´s motorfästen, IL´s modifierade D-shape ratt, Skidnation coolant reroute, skinnstolar från NBFL.....
            SAAB 9-5 2,3 T

Comment

Kanske konstig fråga, men behöver man förlängningswire? Är det bak i så fall?
              Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
              Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

Comment

Ursprungligen postat av Anders Söderlund Visa inlägg
                Kanske konstig fråga, men behöver man förlängningswire? Är det bak i så fall?
                Ja om du vill ha kvar inredningen i bagageutrymmet.

Sent from my iPhone
                YouTube

Comment

Om man låter inklädnaden o "kartongmaterial" sitta kvar runt bagageutrymmet, blir det omständigt att ta bort detta för justering av antalet klick. Då kan förlängningsvajern vara en bra sak. Men det finns ju andra lösningar, som att avstå inklädnaden!
                  ND2 RF 2019 2,0 Eternal Blue Metallic
                  Svensksåld / Brunt nappaskinn / Apple Car Play / Fjäderbenstag / Kort antenn / Deresonatorerad / Cetek batterimonitor / Bagagelucksfjädrar / Orange bromsok / IL nedre stag x 2 / Smart Top / Zunsport lower grill / LED-strip baklucka / Detanklocksglitch / Fälgkantsskydd / Golv- & handskfacks-LED / Röd startknapp / Backkamera / Delrin dörrbussningar / Guardian Design ratt / Stänkskydd / GWR SSST / Öhlins R&T / Tonade sidoblinkers mm

Comment

Ursprungligen postat av Jan Frisk Visa inlägg
                    Om man låter inklädnaden o "kartongmaterial" sitta kvar runt bagageutrymmet, blir det omständigt att ta bort detta för justering av antalet klick. Då kan förlängningsvajern vara en bra sak. Men det finns ju andra lösningar, som att avstå inklädnaden!
                    Man får även montera bort en plåt som sitter för tankröret. Men man sparar vikt på det också!
                    ND 2,0 Sport '17 - Svart
                    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
                    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
                    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Förlängningsvire till NC

Rev ur inredningen på min NC nu ikväll. Den längd som behövs är 280 mm. 380 mm fungerar själklart också.
                      Problemet är att det är mycket trångt mellan stötdämpartorn och kaross. Skruven ska ju bort och sen är det bara att böja viren och hoppas att det fungerar.
                      Klicken tror jag man känner i viren. De är väldigt distinkta när man lossar skriven.

Vänster.jpgHöger.jpg
                      YouTube

Comment

Ursprungligen postat av Fredrik Hesse Visa inlägg
                        Man får även montera bort en plåt som sitter för tankröret. Men man sparar vikt på det också!
                        Jag kollade i kväll på min NB, och jag kommer inte att använda förlängningswire, och inredningen kan vara kvar! På höger sida tror jag det räcker med ett litet hål i den svarta kartongen där skruven kan sticka upp. På vänster sida är det lite knepigare, men kan klippa upp eller böja ner skyddsplåten för bensinröret lite så att det blir ett lagom stort hål att sticka in handen i, då kommer man åt även den dämparen.
                        Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
                        Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

Comment

Ursprungligen postat av Anders Söderlund Visa inlägg
                          Jag kollade i kväll på min NB, och jag kommer inte att använda förlängningswire, och inredningen kan vara kvar! På höger sida tror jag det räcker med ett litet hål i den svarta kartongen där skruven kan sticka upp. På vänster sida är det lite knepigare, men kan klippa upp eller böja ner skyddsplåten för bensinröret lite så att det blir ett lagom stort hål att sticka in handen i, då kommer man åt även den dämparen.
                          Jag har inredningen kvar, men tog bort skyddsplåten helt och hållet.
                          ND 2,0 Sport '17 - Svart
                          Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
                          16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
                          Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Förlängningsvire

Hur många vill ha förlängningsvire till bakdämparna? En prisuppgift jag sett är 375 kr/par.
                            YouTube

Comment

Egentligen borde det gå att lösa med en vridstyv slang t.ex. teflon....
                              SAAB 9-5 2,3 T

Comment

Ursprungligen postat av Magnus Jansson Visa inlägg
                                Hur många vill ha förlängningsvire till bakdämparna? En prisuppgift jag sett är 375 kr/par.
                                Jag vill ha det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                                MX-5 ND RF Launch Edition
                                Öhlins Road and Track, Karcepts Swaybars

Vinterbil: Saab 9-3 Turbo X

Comment

Working...
                                X