Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Tysklandskartor för Miator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bra Tysklandskartor för Miator

För dig som tänker åka i det bästa/vackraste landet i Europa (Tyskland) med absolut högsta vägkvalitet för våra bilar då menar jag alla vägar och tänker inte på autobahn.

Då rekommenderar jag att ni vänder er till en mctillbehör firma som finns i bla Lubeck och Hamburg (googla) den heter Louis. De säljer kanon bra kartor för mc/Miator med natursköna vägar och massor av bra information. Dom heter (16 delar) Tourenkarten fur Motorradfahrer, kostar inte så mycket ca €10.

Det går även bra att beställa hem vi internet, kolla deras hemsida www.louis.eu. Eller så hittar du kartan på följande adress

Lycka till

Ska ni söder ut i Tyskland, missa inte väg 500 söder ut från Baden Baden.
    Last edited by Fredrik Hesse; 2015-01-26, 19:48.
    ND 2,0 Sport '17 - Svart
    Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
    16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
    Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Ursprungligen postat av Christer Angarth Visa inlägg
      För dig som tänker åka i det bästa/vackraste landet i Europa (Tyskland) med absolut högsta vägkvalitet för våra bilar då menar jag alla vägar och tänker inte på autobahn.

Då rekommenderar jag att ni vänder er till en mctillbehör firma som finns i bla Lubeck och Hamburg (googla) den heter Louis. De säljer kanon bra kartor för mc/Miator med natursköna vägar och massor av bra information. Dom heter (16 delar) Tourenkarten fur Motorradfahrer, kostar inte så mycket ca €10.

Det går även bra att beställa hem vi internet, kolla deras hemsida www.louis.eu. Eller så hittar du kartan på följande adress

Lycka till
      Beställde detta och måste säga att jag är lite besviken. Vanliga kartor med markeringar var det är MC-träffar. Inte ett ord om vilka vägar som är roliga.
      Peter
      15014
      Stormy
      Dåligtväderbilen

Comment

Hej Peter.
        Då måste du nog kolla ännu en gång, givetvis finns olika mc-träffar markerade. Men om du tittar på förklaringarna (Zeichenerklärung) så finns där vad de olika färgerna betyder och vika vägar som är sk. turistvägar ex Alte Saltstrasse (S Lubeck) och man ser väldigt bra de vanliga Bundesstrasse vilka alla håller hög kvalitet. Följ gärna någon av alla mindre floder och genast har man vackra perfekta vägar att åka. Även utmärkt är sevärda kloster/slott, utsiktsplatser och Unsco skyddade områden. Alla vägar som har prickar vid sidan är sk. natursköna sträckor.
        Tycker även att priset ca 100:- gör att detta är ett perfekt val om man vill färdas i Tyskland på de mindre vägarna, autobahn hittar vi alla till.

Mvh Christer

Glad Påsk

Comment

Jo, allt det där har jag fattat, men att en väg är "naturskön" betyder ju inte att den är kul att köra. Jag var ute efter en karta med "körglada" vägar. Nu har jag ändå en bra karta för lite pengar, fast det hade ju varit kul om "körglada" vägar varit märkta.
          Peter
          15014
          Stormy
          Dåligtväderbilen

Comment

Working...
          X