Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på vägar i Schweiz?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Återigen tack!
    Blir nog inga motorvägar om att går som det ska. Miatan är ju inte byggd för att köras på motorvägar. Även om jag monterar farthållare .
    www.booking.com har jag sneglat på. Får se om jag förbokar eller letar rätt på något när det är dags.
    Dolomiterna känner jag till och har upplevt, även om det var länge sedan. Fantastiskt vackert! Dock kommer jag uppleva dem till fots nästa gång, nar det nu blir.
    Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
    YouTube

Comment

Är det överoptimistiskt att planera att köra 30 mil alp vägar vissa dagar?
      ND 2,0 Sport '17 - Svart
      Good-win Racing Roadster Sport Race lättviktsljuddämpare/ 949 Racing 6UL lättviktsfälgar / Mazda kjolpaket / Mazda (Eibach) sänkfjädrar / Hankook V12 Evo2 235/40 / Kort "Mustang" antenn / Formsydda väskor / Brodit hållare för Garmin DriveLux / Liten skylt fram / Röd startknapp. Bilder...

SÅLD! - NA 1,6 '92 - Svart (Black and Tan 1/700, såld ny i Schweiz)
      16” Barzetta Katana Black / Hankook Ventus Prime / 2,5” Simons rostfritt sportsystem med kromat ändrör 100 mm / GAZ Coilovers / Extra stabiliseringsstag i fram- och bakvagn / Magnecor tändkablar / Nardi träratt / Kromade Runabout S800 backspeglar / Beige läderdamask till växelspak och handbroms / IL Motorsports sportpedaler / Träpanel / IL Motorsport Träknopp på växelspak och handbromsspak / IL Motorsports Front Lip / IL Motorsports Twin Low Profile Lights / Blinkers & positionsljus fram i klarglas / OBX Fuel Lid Door Cover / Vita skärmblinkers / Vita sidoreflexer / Fjäderbenstag

SÅLD! - NBFL 1,8 Sport '04 - Svart
      Öhlins Road & Track Coilovers / GC Fabrications båge / Ferrita cat back / 16" Enkei RPF-1 med 35mm offset / FM's hjulvinklar / Toyo Proxes R1-R / Sparco Spint V stol / Rostskyddsmetoder behandling / Demonterade solskydd med Moss täcklock / Baggagerumsnät / Liten skylt fram med egen tillverkat fäste / Formsydda väskor / Audiolink Bluetooth. Bilder...

Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholm?

Comment

Som längst körde jag 29 mil en dag och det var från Chur via Albula, Flüela, Stelvio och en bit in i Berninapasset. Det var jobbigt men inte så illa. Men jag åkte när det var lågsäsong och lite trafik.
        Röd NC FL 2010 2,0l, Sport, Soft top, Recarostolar, Extra allt. LED dim-, bak och helljus, I.L.M. split endbox slutdämpare, GuardianDesign-ratt, Hard top, Ecotuning motormappning (172 hk och 203 Nm), Öhlins Road & Track, Wilwood Little Big Break kit, DG Motorsport Front Splitter, Short shift, Garage Vary Rear Diffuser, Enkei PF01 17x8 ET50, Nankang AR-1 235/40R17, Pipercross Viper induction kit, LiPo 24Ah batteri, ultralätt svänghjul.
        YouTube

Comment

Det beror på:-). Jag ser det så här: Transportsträcka, välj större vägar, då är 30 mil ingenting. De sträckorna och passen man har åkt ner för att köra, då vill man njuta av dem och då ska man inte ha en massa mil som man känner att man måste avverka. Då ska man ha tid att stanna när man hittar något trevligt ställe. Det är lite svårplanerat första gången, jag rekommenderar att inte boka allt i förväg utan hålla det lite öppet och boka efterhand när man är där eller bara stanna och fråga. Det finns gott om hotell och rum längs vägen!
          Sportbil: NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, TR Lane GP båge, Öhlins R&T, Whiteline front sway bar, Honda S2000-stolar alt Sparco Sprint med 6-punktsbälten, CAI, Carbotech bromsbelägg, förlängda spindelleder fram för mer camber, Front spoiler lip, Exedy Stage 1 koppling med lättat svänghjul mm
          Transportbil: Röd Audi A4 Quattro

Comment

Working...
          X