Mazda Miata NB 2002
Servade som vanligt på Mazda-verkstaden sedan 10 år - denna gång bla. oljebyte bakaxeln - 9078 mil.
Efter 625 mil och 16 månader smäller det till i bilen.
Försäkringsbolaget skriver:
" Oljepluggen har ramlat av utan yttre åverkan.Sannolikt har denna inte dragits åt vid service eller oljebyte."
Kostade ca 12000:- att montera en begagnad bakaxel - inget försäkringsärende.
Verkstaden som skyddar sig via MRF och 12 mån. garantin kan inte tro att de har gjort något misstag.
" Efter 16 månader kan man inte tro på rykten." Det är upp till mig att bevisa att de har gjort ett dåligt jobb.
Mitt bevis - oljepluggen - ligger ju någonstans ute i naturen. Verkstaden rekommenderade mig att anmäla
dem till ARN - men utan bevis vet ju Mazdaverkstaden att de kommer att gå fria.
Någon i detta forum som varit med om något liknande?
Vänligen
Ove Häggström
Servade som vanligt på Mazda-verkstaden sedan 10 år - denna gång bla. oljebyte bakaxeln - 9078 mil.
Efter 625 mil och 16 månader smäller det till i bilen.
Försäkringsbolaget skriver:
" Oljepluggen har ramlat av utan yttre åverkan.Sannolikt har denna inte dragits åt vid service eller oljebyte."
Kostade ca 12000:- att montera en begagnad bakaxel - inget försäkringsärende.
Verkstaden som skyddar sig via MRF och 12 mån. garantin kan inte tro att de har gjort något misstag.
" Efter 16 månader kan man inte tro på rykten." Det är upp till mig att bevisa att de har gjort ett dåligt jobb.
Mitt bevis - oljepluggen - ligger ju någonstans ute i naturen. Verkstaden rekommenderade mig att anmäla
dem till ARN - men utan bevis vet ju Mazdaverkstaden att de kommer att gå fria.
Någon i detta forum som varit med om något liknande?
Vänligen
Ove Häggström